Thursday, July 31, 2014

ရန္ကုန္ႏွင့္ေရထဲပင္လယ္ျမိဳ႕ေတာ္


ဒီေန႔မိုးက ေတာ္ေတာ္ၾကီးၾကီးကိုသည္းသည္းမည္းမည္းရြာပါတယ္ ။ မိုးရြာတာနဲ႔ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ထဲကကားလမ္းေတြပိတ္တာ ရန္ကုန္ရဲ႕ျမိဳ႕လယ္ေခါင္တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ေရတက္လာတာဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ျမိဳ႕ျပဖက္ရွင္တစ္ခုလိုျဖစ္ေနျပီလားေတာင္မသိေတာ့ပါဘူး ။
မိုးရြာတာနဲ႔ကားလမ္းပိတ္ဆို႔တာဆိုင္သလား ?
အဲဒီေမးခြန္းက တကယ့္ကိုအူေၾကာင္ေတာင္နိုင္တဲ့ေမးခြန္းပါ ။ ျမိဳ႕ထဲကို ဆင္ေျခဖံုးရပ္ကြက္ေတြကေန ေန႔စဥ္ ဘတ္စ္ကားတိုးစီးသည္ျဖစ္ေစ တက္စီ စီးသည္ျဖစ္ေစ ရံုးတက္ရံုးဆင္းလုပ္ေနရတဲ့လူေတြအဖို႔ မိုးဆက္တိုက္မရြာပါေစနဲ႔ဘုရားလို႔ ဆုေတာင္းေနရတယ္ ။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ မိုးရြာတာနဲ႔ ကားလမ္းေတြပိတ္ကုန္ျပီး ရံုးကို အခ်ိန္မွီမေရာက္တဲ့အခါ အလုပ္ရဲ႕ထံုးစံအတိုင္း ဒါဏ္ေၾကးေဆာင္ရတာေတြ ပိုက္ဆံအျဖတ္ခံရတာေတြျဖစ္ကုန္ၾကေရာ ။ ဘယ္ အလုပ္ကမွလည္း ရာသီဥတုအေျခအေန ဆိုးရြားေနပါသျဖင့္ ယေန႔တစ္ရက္အား ေနာက္က်ခြင့္ျပဳသည္လို႔ မရွိတဲ့အတြက္ ၀န္ထမ္းေတြအားလံုးက မိုးပဲရြာရြာ ႏွင္းပဲက်က် အခ်ိန္မွီေအာင္ သြားဖို႔ တာ၀န္ရွိလာသလိုပါပဲ ။
ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိသေလာက္စဥ္းစားရရင္ေတာ့ မိုးရြာရင္ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ မီးပ်က္သြားတယ္ ။ ( ဒါကလည္း လွ်ပ္စစ္အႏၱရာယ္ စိုးရိမ္လို႔ အစိုးရက ေစတနာနဲ႔ျဖတ္ေပးတာျဖစ္မွာပါ  ) မီးပ်က္ေတာ့မီးပြိဳင္႔ေတြအလုပ္မလုပ္ေတာ့ဘူး ။ ဒီေတာ့ ကားေတြက ပြိဳင့္ေတြမွာ သူ႔ထက္ငါ သူတလူငါတမင္းနဲ႔ နင္လည္းအေလ်ာ့မေပး ငါလည္းအေလ်ာ့မေပးစိတ္ဓါတ္နဲ႔ အလုအယက္ တိုးၾကတဲ့အခါ လမ္းေတြပိတ္ဆို႔ျခင္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္ ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က လိုင္းကားေတြ ကား၂ စီးမနည္းေရွာင္ရတဲ့ေနရာမွာ လိုင္းကားေတြအေနနဲ႔ ခရီးသည္အတင္အခ် အၾကာၾကီးျပဳလုပ္တာ လူေစာင့္တင္တဲ့အခါမွာ လမ္းကိုပိတ္ျပီးရပ္ထားသလိုျဖစ္တဲ့အတြက္ ေနာက္ကကားေတြ ဟြန္းဘယ္ေလာက္တီးတီး ကားေတြ က်ပ္ကုန္ပါတယ္ ။
ဒီ ျမိဳ႕ျပရဲ႕ Traffic ျပႆနာကို အစိုးရအေနနဲ႔ အခုထိ ထိထိေရာက္ေရာက္တာ၀န္ယူေျဖရွင္္းေပးျခင္းမရွိေသးပါဘူး ။ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ေျပာရရင္ေတာ့
၁ ။ လိုင္းကားေတြ Park လုပ္ျပီး ခရီးသည္အတင္အခ်လုပ္ဖို႔အတြက္ မွတ္တိုင္တိုင္းမွာ လိုင္းကား ၾကီး ၃ စီးစာေလာက္စီရပ္လို႔ရမယ့္ ေနရာေလးေတြလုပ္ေပးထားရမယ္ ။ အဲဒီေနရာေတြကို တက္စီေတြ မ၀င္ရဘူး ။ အိမ္စီးကားေတြမ၀င္ရဘူး လိုင္းကားသီးသန္႔ျဖစ္ရမယ္ ။
၂ ။ မီးပြိဳင့္စနစ္ကိုတစ္ျမိဳ႕လံုးအတိုင္းအတာေနနဲ႔ လိုတိုးပိုေလ်ာ့ေတြ ျပန္လုပ္ရမယ္ ။ ( တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ မလိုအပ္ပဲ ကားမ်ားတဲ့ေနရာကို မီးနီအၾကာၾကီးေပးထားျပီး ကားသိပ္မသြားတဲ့ဖက္ကို မီးစိမ္း အၾကာၾကီးေပးထားျခင္းဟာ Traffic ကို ပိုဆိုးေစတယ္လို႔ျမင္ပါတယ္ ) ။ မိုးေတြရြာ ေရေတြၾကီးလို႔ ကားလမ္းပိတ္တာကလည္းအေၾကာင္းရင္းတစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္ ။
၃ ။ ကားလမ္းစနစ္ကိုလည္း လိုင္းကားသီးသန္႔လိုင္းေတြ အျမန္ဆံုးေဖာ္ေဆာင္ေစခ်င္ပါတယ္ ။ လိုင္းကားသြားတဲ့လမ္းေပၚ တက္စီနဲ႔ အိမ္စီးကားေတြ တက္လာရင္ ဒါဏ္ေၾကးရိုက္တာလုပ္ရမယ္ ။ လိုင္းကား လမ္းျဖစ္တဲ့ ညာဖက္အစြန္ဆံုးလမ္းမွာ လိုင္းကားေတြခ်ည္းသီးသန္႔သြားေစခ်င္ပါတယ္ ။ လမ္းဆံုေတြမွာ ညာဖက္ခ်ိဳးခ်င္္တဲ့ ကားကလြဲလို႔ ဘယ္ကားမွ အဲဒီလမ္းေပၚ မတက္လာရင္အေကာင္းဆံုးပါပဲ ။ လိုင္းကားေတြကလည္း အေပၚ ၂ ေၾကာကိုတက္မလာနဲ႔ ဘယ္အစြန္ဆံုး က အျမန္ေမာင္းတဲ့ကားေတြ သြား အလယ္က ပံုမွန္ေမာင္းတဲ့ကားေတြသြား ဒါဆို အဆင္ေျပသြားေလာက္မယ္ ။ ( မီးသတ္ကား ရဲကားနဲ႔ ေဆးရံုလူနာတင္ကားမ်ားသည္ ျခြင္းခ်က္ ျဖစ္ရမယ္ )
၄ ။ လမ္းေပၚက ေစ်းသည္ေတြ ကို ကားလမ္းတစ္ေၾကာစာေလာက္ေနရာယူထားမႈေတြေျဖရွင္းရမယ္ ။ အဲဒီလိုေျဖရွင္းရာမွာလည္း အခု ၀ုန္း၀ုန္းနဲ႔၀င္ဖမ္း ဒါဏ္ရိုက္ေနာက္ထပ္ တစ္ပတ္ေလာက္ၾကာတဲ့အခါ ဒံုရင္းကဒံုရင္းဆိုတာကလည္းနည္းလမ္းမဟုတ္ေသးဘူး ။ တကယ္ဆိုရင္ ေစ်းသည္ေတြအေနနဲ႔ ပလက္ေဖာင္းေတြ ေနာက္မွာပဲရွိသင့္ပါတယ္ ။ ဒါကလည္းထည့္သြင္းစဥ္းစားရမယ့္အခ်က္ပါ ။
၅ ။ တခ်ိဳ႕ေသာ ကားအရမ္းပိတ္တဲ့ ေနရာေတြ အခ်ိန္တိုင္း ပိတ္ေလ့ရွိတဲ့လမ္းေၾကာေတြကို လမ္းအသံုးျပဳခြင့္နဲ႔ ဥပမာ ေက်ာင္းလႊတ္ခ်ိန္လိုမ်ိဳးမွာ ဘယ္အခ်ိန္ကေန ဘယ္အခ်ိန္ထိ ဒီလမ္းေၾကာကိုသြားရင္ ပိုက္ဆံ ဘယ္ေလာက္ ျဖတ္မယ္ဆိုတာမ်ိဳးကို လုပ္ေဆာင္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္ ။ အဲ့ဒီစနစ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ဆိုရင္ မီးပြိဳင့္တိုင္ေတြကေန ပိုက္ဆံျဖတ္တဲ့ scanner နဲ႔ ကား dashboard ေပၚက စက္ကို လွမ္းဖတ္ျပီးျဖတ္တဲ့စနစ္မ်ိဳးကို သေဘာက်ပါတယ္ ။ တစ္ႏုိင္ငံလံုးကကားေတြမွာ အဲဒီလို စနစ္ တပ္ဆင္လိုက္ရင္သိပ္ေကာင္းမွာပါ ။ အခုေတာ့ ရွိတဲ့အထင္ကရ CCTV ပြိဳင့္ေတြကလည္းတကယ္အလုပ္မလုပ္မသိပါဘူး ။ ဘယ္လို စနစ္ျဖစ္ျဖစ္ အစိုးရအေနနဲ႔အေကာင္အထည္ေဖာ္ရင္သိပ္ခက္ခဲတဲ့ကိစၥမဟုတ္ပါဘူူး ။ ေနျပည္ေတာ္လို ေနရာကိုေတာင္ အထင္ကရျမိဳ႕ၾကီးျဖစ္ေအာင္ ၀ုန္းကနဲေျပာင္းလဲခဲ့ႏိုင္တဲ့အစြမ္းရွိခဲ့တာပဲေလ ။
ရန္ကုန္ျမိဳ႕ဟာ ေရထဲပင္လယ္ျမိဳ႕ေတာ္လား ?
ဟုတ္ပ အဲဒီလိုေမးရမလိုေတာင္ျဖစ္ေနျပီ ။ စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ မိုးေလးနည္းနည္းရြာလိုက္တာနဲ႔ ေရေတြတင္ေနျပီ ေရတင္ေတာ့ ကားေတြ ဆက္မတိုးႏိုင္ေတာ့ဘူး အဆိုးဆံုး အခု ေနာက္ပိုင္း အဆင့္ျမွင့္တင္ထားတဲ့ ေ၀ဇယႏၱာလို လမ္းမ်ိဳးေတာင္ ၁၂ နာရီဆက္တိုက္ေလာက္မိုးရြာတာနဲ႔ကားလမ္းတစ္၀က္ေလာက္ေရေတြ တက္ကုန္ေရာ ။ ဒီေတာ့ ဘာေၾကာင့္မိုးရြာတာနဲ႔ေရတက္တာလဲ ၾကားဖူးတာေတာ့ ဘန္ေကာက္ထက္ေတာင္ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္က ပိုျမင့္တယ္ဆို ဒါဆို ဘာလို႔ေရတက္တာလဲ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားမိရသေလာက္ကေတာ့ ။
၁ ။ ေရဆိုး ေျမာင္းေတြ ေရစီးေျမာင္းေတြ ပိတ္ဆို႔ျခင္း ေၾကာင့္ ေရေတြ မစီးႏုိင္ပဲ လမ္းေပၚလွ်ံတက္လာရျခင္း
၂ ။ လူေတြရဲ႕စည္းကမ္းမဲ့အမႈိုက္ေတြကို ေနရာတကာပစ္တဲ့အက်င့္ေၾကာင့္ ေရသြားမဲ့လမ္းေတြမွာ အမႈိုက္ေတြ ပိတ္ဆို႔ျခင္း ( စည္ပင္ကတာ၀န္ရွိတယ္ဆိုတာမွန္ပါတယ္ အဲ့ဒီလိုပဲ လက္သရမ္းျပီး ဟို ပစ္ဒီပစ္လုပ္တဲ့လူေတြမွာလည္းတာ၀န္ရွိပါတယ္ တခ်ိဳ႕ဆို လိုင္းကားေပၚကေန ကြမ္းတံေတြးပစ္ကနဲေထြးလိုက္တာမ်ား သူပိုင္တဲ့လမ္းမ်ားမွတ္ေနလားမသိ ေအာက္က လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့လူေတြကို လူလို႔ေတာင္ျမင္ရဲ႕လားမသိ ရိုင္းခ်က္က ကမ္းကုန္ပဲ )
၃ ။ ျမစ္ထဲသြားမယ့္ ေခ်ာင္းေတြ ေျမာင္းေတြမွာ ႏွံဳးပမာဏ ျမင့္တက္လာမႈေၾကာင့္ ျမစ္ထဲကို ေရထုပမာဏ သိပ္မေရာက္တဲ့အခါ လူေနရပ္ကြက္နဲ႔ျမိဳ႕ထဲမွာ ေရတက္လာရျခင္း
ထားပါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဥာဏ္မွီသေလာက္စဥ္းစားၾကည့္တာပါ ။
တကယ္ေစတနာရွိရင္ တကယ္လုပ္ အဟုတ္ ျဖစ္ေျမာက္ပါတယ္ ။ ေကာင္းမြန္သစ္လြင္တဲ့ အစိုးရသစ္ျဖစ္ခ်င္ရင္ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြကို ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ယံု သာလုပ္တတ္ျပီးလူထုေကာင္းစားေရးအတြက္ အေျခခံ သြားလာေရးစနစ္ အေျခခံလူေနမႈဘ၀ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔လည္းလုိအပ္ပါေသးတယ္ ။
( ဒါေတာင္ MPT အေၾကာင္းေရးခ်င္ေသးတာ ဘယ့္ႏွယ့္ သူမ်ားေတြ တစ္မိနစ္ ၂၅ က်ပ္နဲ႔ေပးေတာ့မယ့္ဟာ သူတို႔က လူသံုးေယာက္ကိုေခၚဆိုခ တစ္လပဲ ၂၅ က်ပ္နဲ႔ အဲ့ဒီအတြက္ ၀န္ေဆာင္ခလည္း ၂၅၀၀ ျဖတ္မယ္ဆိုေတာ့ကာ ေအာ္ .. ဆူးေလမသြားနဲ႔ ခိုေတြနင္းလိမ့္မယ္လို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါေတာ့တယ္ )
သက္တန္႔ခ်ိဳ
31st July 2014
Photo : The Voice Weekly

0 comments:

Post a Comment